Senin, 24 Januari 2011

Bumi Menangis

Bumi Menangis
Bambang Sahaja

Aku membisu
Penuh ragu
Bagai dililit sembilu
Terlalu

Aku terkesiap
Melihat insane senyap
Dalam balutan pengap
Hingga gagap

Sakit
Berpenyakit
Melilit
Bagai sembelit

Oh…. Insani
Jangan biarkan
Keangkaramurkaan
Bergelimpangan

Aku tersudut
Dalam kalut
Penuh kemelut
Kupaksa berlutut

Ingin aku basmi angkara ini
Ingin aku telan seisi negeri
Ingin kurajam dua insani
Ingin kuhempas pemilik duri '

Aku hanya merintih
Pedih
Bagai disembelih
Tanpa dalih

Aku menangis melihat insan
Hatiku perih melihat kemaksiatan
Apakah insan takk bisa menahan
Nafsu keduniaan

Sang perindu
Tahan nafsumu
Pasung birahimu
Ata letakan sesuai fitrahmu

Jangan ada lagi kedurhakaan
Jangan ada lagi kemungkaran
Itulah haran bumi
Tuk hapus kesedihan ini

Bogor, 10 Juni 2008
  

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Please Uktub Your Ro'yi Here...